HASZNOS UTAZÁSI INFORMÁCIÓK

 

Adatvédelem:

A foglaláshoz bekért adatokat az adatvédelmi törvény előírásainak megfelelően kezeljük, ezért információt foglalásukkal vagy adataikkal kapcsolatban még közvetlen hozzátartozóiknak sem adhatunk ki.

Biztosítás:

Csomagárainkhoz automatikusan hozzáfoglaljuk az útlemondási biztosítást, amely a tour operatoroktól függően az alapár 1,2-1,6%-a. Betegség-, baleset- és poggyászbiztosításra vonatkozóan is kedvezményes csomagokat ajánljuk, melynek megkötését irodánkban javasoljuk. A biztosításra vonatkozó részletes információkat kérje személyesen irodánkban (Debrecen, Batthyány u.16.) vagy e-mailen keresztül..

Csecsemők (infant):

Csecsemőnek számít minden, a visszautazás napján 2. életévét be nem töltött gyermek. A csecsemők számára a légitársaság nem biztosít külön ülőhelyet és ellátást. Fakultatív programjainkon a csecsemők részvétele ingyenes, ám beutaztató partnerünk a buszon nem tud külön ülőhelyet biztosítani nekik. A légitársaságok illetéket számolhatnak fel a csecsemők után is. Amennyiben a helyszínen derül ki, hogy a csecsemő a légitársaság, ill. a szálláshely szabályai szerint már nem számít infantnak, úgy a többletköltségek az utast terhelik. A csecsemők elhelyezése a szállodai szobákban a szülőkkel egy ágyban történik, illetve korlátozott számban rácsos kiságy igényelhető (esetenként térítés ellenében). Kérjük, erre vonatkozó igényüket már a foglaláskor jelezzék.

Gyermekek:

Gyermeknek számít minden 2. életévét betöltött gyermek. A gyermekkedvezmény felső korhatárát a szállodák határozzák meg, erre irodánk nincs befolyással. A gyermekek életkorát a repülőtéri check-in során ellenőrzik, valamint a szállodákban is elkérhetik a gyerekek korát igazoló iratokat. Amennyiben a helyszínen derül ki, hogy a gyermek a nem megfelelően megadott életkor miatt nem jogosult valamilyen kedvezményre, úgy az ebből adódó esetleges többletköltségek az utast terhelik. Gyermekeket legalább egy felnőttel lehet egy szobába befoglalni.

Fakultatív programok, helyi ügynökségek:

A fakultatív programok szervezését és lebonyolítását beutaztató partnereink végzik. A feltüntetett programok és árak tájékoztató jellegűek, a program- és árváltoztatás jogát partnereink fenntartják maguknak. Pontos információkkal a kirándulásokról a partnereink helyi képviselői szolgálnak érkezéskor a helyszínen. Felhívjuk figyelmüket, hogy bizonyos kirándulások csak elegendő résztvevő jelentkezése esetén indulnak, illetve magyar nyelvű idegenvezetés csak a megnevezett minimum létszám esetén biztosított. A minimum létszámokat beutaztató partnerünk határozza meg, ezekről, valamint a kirándulásokra érvényes részvételi és lemondási feltételekről partnereink képviselői az érkezéskor készséggel adnak tájékoztatást.

Felhívjuk a figyelmüket arra, hogy a nem helyi partnereink által szervezett programokért, azok minőségéért és biztonságáért irodánk nem vállal felelősséget. Kérjük ezért, hogy az ilyen programok igénybevétele előtt tájékozódjanak minden részletről és fontolják meg a döntést.

Helyi képviselet:

A repülőtéren partnereink magyar nyelvű helyi képviselői várják utasainkat, ám a repülőtéri szabályok értelmében tranzitváróba nem mehetnek be. Partnereink munkatársai érkezéskor az érkezési csarnokban, hazautazáskor az indulási csarnokban állnak az Önök rendelkezésére. Partnereink helyi képviselői fogadóórákat tartanak minden szállodában, melynek időpontjáról, továbbá elérhetőségeikről, az érkezéskor adnak tájékoztatást. A visszautazásról, a transzferbusz érkezéséről, illetve a pontos menetrendről szintén időben értesítik Önöket, de a fontosabb információkat megtalálhatják a szállodákban kihelyezett információs mappákban is. Kérjük, hogy sürgős esetekben értesítsék idegenvezetőiket. Ha sürgős esetben járnak el az idegenvezetők, előfordulhat, hogy az információs órára, vagy a megbeszélt időpontra késve érkeznek, amiért megértésüket kérjük.

Mozgáskorlátozottak utazása:

Felhívjuk kedves utasaink figyelmét, hogy egyes szállodák rendelkeznek mozgáskorlátozottak számára kialakított speciális szobákkal. Kérjük, ha mozgáskorlátozottak számára keresnek utazást, azt már foglaláskor jelezzék, és előre informálódjanak az igényeiknek megfelelő szállodákról.

Nászútra készülők:

Kérjük kedves utasainkat, hogy amennyiben nászútjukat szeretnék lefoglalni, úgy azt már foglaláskor előre jelezzék. Egyes szállodák a nászutasok számára apró meglepetéssel kedveskednek, ám elkérhetik a házassági anyakönyvi kivonatot (1 hónapnál nem régebbi), ezért javasoljuk, hogy ezt az okmányt vigyék magukkal.

Panaszkezelés:

Bármilyen jellegű panasz esetén kérjük, vegyék fel a kapcsolatot partnereink helyi képviselőivel, mert ők tudják az esetleges problémákat leghamarabb és leghatékonyabban, a helyszínen orvosolni. A helyben nem megoldható problémákról készítsenek jegyzőkönyvet partnereink képviselőinek segítségével, mert ez a dokumentum szolgál a hazautazás utáni panaszkezelés alapjául.

Parkolás a repülőtéren:

Az irodánkban készült foglalásokhoz kedvezményes parkolást tudunk biztosítani. Ennek aktuális áráról, feltételeiről tájékozódjon irodánkban. Kérjük, hogy parkolásra vonatkozó igényét már a foglaláskor foglalja le önálló szolgáltatásként, vagy csomagban.

Poggyász- és csomaginformációk:

Kérjük, vegyék figyelembe a légitársaságok által előírt csomagokra vonatkozó szabályokat, valamint az EU által előírt biztonsági szabályokat, mely a kézipoggyászban szállítható folyadékok korlátozására vonatkozik, valamint a feladott és a kézipoggyászra vonatkozó maximális méret és súlykorlátozásokat. Túlsúlyos csomag felárát az utasnak kell megfizetnie. Ha speciális csomagot szeretne feladni, jelezze azt már a foglalásnál. A speciális csomagok (kerékpár, szörf deszka, golfütő, stb.) szállításáért a légitársaság speciális szállítási költséget számolhat fel, melyet az utasnak kell megfizetnie. Ezen csomagok szállítása során keletkezett károkért sem a légitársaság, sem irodánk nem vállal felelősséget.

Amennyiben a csomag megsérül, késik, vagy elvész, kérjük, minden esetben vegyenek fel jegyzőkönyvet a repülőtéri tranzitban lévő „lost and found” irodában, illetve haladéktalanul vegyék fel a kapcsolatot a légitársasággal, vagy partnerünk helyi képviselőjével. A poggyászkárokért a légitársaságot terheli a felelősség.

Repülőjáratok, illetékek:

A foglaláskor tájékoztatjuk Önöket a légitársaságról, az aktuálisan érvényes illetékekről és a tervezett menetrendről. A menetrend, az illeték és az útvonal változtatásának jogát a légitársaság és partnereink is fenntartják maguknak. Változás esetén irodánk haladéktalanul tájékoztatja Önöket és megküldi az érvényes információkat. Csomagáraink nem tartalmazzák a repülőtéri illetéket, az útlemondási, a betegség-,  baleset-, poggyászbiztosítást, valamint az esetleges kerozin felárat.  Az érvényes illetékekről irodánkban személyesen, vagy e-mailen keresztül tájékozódhat. Az illeték megfizetése gyermekekre és alkalmanként csecsemőkre is vonatkozik. Az aktuális menetrendet a partnereink által kiadott részvételi jegyen tüntetjük fel. Szíves megértésüket kérjük, hogy különböző okok (sztrájk, rossz idő, légtér túlterheltsége, stb.) miatt előfordulhatnak késések, erre azonban irodánk nincs befolyással. Kérjük utasainkat, hogy mindig a megadott időben érkezzenek a repülőtérre, két órával a gép indulása előtt! Erre azért van szükség, mert a bejelentkezés és biztonsági ellenőrzés időbe telik, valamint charter járatoknál előfordulhat az is, hogy a gép a kiírt időpontnál korábban elindul. Járattörlés, késés, illetve a beszállás megtagadásából eredő károkért a légitársaságot terheli a felelősség. Ilyen esetekben kártérítési igényüket szívesen továbbítjuk a légitársaság felé.

Transzfer utak:

Kérjük megértésüket, hogy a közlekedési helyzet miatt előfordulhat, hogy a transzferbuszok nem tudják megközelíteni a hotelek bejáratát, így lehetséges, hogy a bejáratot csomagokkal, gyalog kell megközelíteni. Kérjük, minden utazás előtt győződjenek meg róla, hogy csomagjuk a megfelelő transzferbuszra került-e fel. Partnereink transzferbuszai mind klimatizáltak, ezért javasoljuk, hogy a buszra vigyenek magukkal pulóvert, sálat vagy hosszú ruhát.

Utas kívánságok:

Amennyiben valamilyen kívánságuk lenne a szobával, az ellátással vagy az utazással kapcsolatban (pl. egymás melletti szobák, földszinti szoba, cukorbeteg utas, stb.), kérjük, már a foglalásnál jelezzék azt. A speciális kéréseket garancia nélkül tudjuk továbbítani a célte­rületre, mert az ilyen jellegű kérések visszaigazolása és elbírálása a szállodák hatáskörébe tartozik, így irodánk ezekért felelősséget nem tud vállalni. Kérjük, legyenek megértéssel, hogy egyes kérések teljesítése a szálloda kapacitásától függ.

Visszaigazolások, túltöltöttség:

A szállások és bizonyos repülőjegyek visszaigazolását szerződéses partnereink végzik. Különösen főszezonban alkalmanként előfordulhat a szállodákban túltöltés, amelyre irodánk nincs befolyással. Ilyen esetben a szálloda helyi partnerünk segítségével a visszaigazolt foglalásokkal azonos kategóriájú másik hotelben biztosítja az Önök szállását. Megértésüket kérjük, hogy a szálláshelyek nem minden esetben tájékoztatják előre az utazásszervezőket az ilyen jellegű változásokról.

Ellátás:

Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy a szállodák ellátottságától függően változhat az egyes ellátástípusok tartalma, ezért például az all inclusive, ultra all inclusive illetve az all inclusive különböző fantázia elnevezései alatt feltüntetett leírások tájékoztató jellegűek. Kérjük, mindig tájékozódjanak irodánknál, illetve érkezéskor a recepción arról, hogy a szállodában mely szolgáltatások tartoznak bele pontosan az all inclusive ellátásba, és melyek azok, amelyekért fizetni kell. Az all inclusive csomag részét nem képező szolgáltatás ellenértékének megfizetése az utast terheli. Az igénybe nem vett szolgáltatásokat a szálloda nem téríti vissza. A bárok és éttermek nyitva tartását a hotel határozza meg, irodánk erre nincs befolyással.

Besorolás, üzemeltetési szabályok:

Felhívjuk kedves utasaink figyelmét, hogy a szállodák kategóriába történő besorolása, az Egyiptomban, Tunéziában és Törökországban érvényes törvényi szabályozás alapján történik, mely eltérhet az Európában megszokott és alkalmazott normáktól. Kérjük, ezért vegyék figyelembe, hogy a szolgáltatások színvonala, a higiénia, a biztonság, vagy az élelmiszerek tárolására vonatkozó előírások eltérőek lehetnek. Irodánk igyekszik a besorolásokból adódó esetleges különbségeket jelezni utasai számára. A szállodákban az építkezésre vonatkozó szabályok is az adott országban hatályos szabályozás alapján történnek. Tekintettel arra, hogy sok szálloda (Egyiptomban mindegyik) egész évben nyitva tart, kisebb felújítási, szépítési munkálatok a szállodák területén alkalmanként előfordulhatnak, amelyekkel kapcsolatban szíves megértésüket kérjük.

Szállás elfoglalás/elhagyás:

Check-in/check-out: A szállodai szobákat legkorábban 14 órakor lehet elfoglalni az érkezés napján, és a távozáskor legkésőbb 12 óráig kell elhagyni. Amennyiben a szálloda telítettsége engedi, a személyzet igyekszik korábban az utasok rendelkezésére bocsátani a szobákat, illetve a távozás napján – ugyancsak a foglaltság függvényében – esetleges térítés ellenében tovább is igénybe lehet venni. Ez az esetleges költség az utasokat terheli. Az all inclusive ellátás az érkezés napján a hivatalos bejelentkezéssel kezdődik és elutazáskor a kijelentkezéssel véget ér (azaz érkezéskor legkorábban 14 órától a távozás napján 12 óráig). Ezen időn kívül a szállodai szolgáltatások (ételek és italok is) csak térítés ellenében vehetőek igénybe. A legtöbb hotel rendelkezik csomagmegőrző szobával (esetenként térítés ellenében), az ott hagyott értékekért azonban sem a szálloda, sem irodánk nem vállal felelősséget.  Kérjük kedves Utasainkat, hogy az adott szálloda check-in/check-out időpontjairól előre érdeklődjön irodánknál!

Ellátás, étkezés:

A legtöbb szálloda all inclusive ellátással foglalható. Az ellátás keretén belül még a magasabb kategóriájú szállodákban is előfordulhat, hogy az éttermek és bárok területén a főétkezésekkor is műanyag pohárban történik a kiszolgálás. A büféétkezések jellemzője, hogy az ételért (különösen a frissen sültekért), a tányérokért és az evőeszközökért alkalmanként sorban kell állni. Gyakran előfordul, hogy bizonyos ételeket a séfek adagolják ki. Megértésüket kérjük, hogy a gördülékeny kiszolgálás érdekében egy tányérra csak egy adag étel kerülhet, de all inclusive keretén belül több alkalommal is lehet fordulni. A szállodákban az ellátás reggelivel ér véget. Amennyiben a hazautazás a kora reggeli órákban történik, úgy a szálloda reggeli csomagot biztosít az utasoknak, ám ezt az igényt előző este jelezni kell a szobaszám bemondásával a recepción.

Elő- és utószezoni szolgáltatások, árak:

Előfordul, hogy elő- és utószezonban a szállodák egyes szolgáltatásai nem, vagy csak részlegesen működnek. Ezeket a körülményeket a szervező iroda az árak kalkulálásánál figyelembe veszi. Irodánknak a szolgáltatások összetételére nincs befolyása.

Építési munkák, karbantartás: A folyamatos használat miatt még odafigyelés és rendeltetésszerű használat mellett is előfordulhat, hogy a használati tárgyak, berendezések és az épület egyes részei elhasználódnak, veszítenek értékükből. Így elkerülhetetlen, hogy időnként karbantartási munkálatokat végezzenek. Az ilyen munkálatokból eredő esetleges kellemetlenségekért szíves elnézésüket és megértésüket kérjük. A szállodák a helyi szabályoknak megfelelően végzik a munkálatokat, mely szabályok és szokások eltérhetnek a Magyarországon megszokottaktól. A turisztikai régiókat az illető állam folyamatosan bővíti, karban tartja. Ezáltal a szállodák területén kívül is találkozhatunk építkezésekkel, szállodaépítésekkel, felújításokkal, útépítésekkel. Előfordulhat, hogy a szállodával szomszédos telken építési munkálatok folynak. Szíves megértésüket kérjük, de irodánk ezekre nincs befolyással.

Háziállatok:

A legtöbb szállodában nem engedélyezik a háziállatok jelenlétét, ezért kérjük, már a foglalás közben jelezzék, amennyiben háziállatot szeretnének magukkal vinni. Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy még azok a szállodák is korlátozhatják a házi kedvencek belépését a szálloda bizonyos területeire, amelyek beengedik a háziállatokat. Egyes szállodák a háziállatokért felárat kérnek.

Járulékos költségek:

A különböző szolgáltatások árait, melyeket nem tartalmaz az ellátás, a szálloda határozza meg a helyi szabályok és normák alapján. Megértésüket kérjük, hogy irodánk erre nincs befolyással. Felhívjuk figyelmüket arra, hogy az árak meghatározása a szálloda kategóriájának figyelembe vételével történik. A telefonálás, internetezés és pénzváltás költségei magasabbak lehetnek az itthon megszokottnál. A szállodai üzleteket általában magánvállalkozók bérlik, így az itt feltüntetett árakra sem a szálláshely, sem pedig irodánk nincs befolyással. Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy az egyes szállodák megtilthatják a szállodán kívül vásárolt ételek és italok bevitelét, ezért erről minden esetben előre érdeklődjenek a recepción.

Légkondicionáló berendezések:

A legtöbb hotelben a légkondicionáló központilag irányított és csak részlegesen, bizonyos időpontokban és napszakokban üzemel. Felhívjuk a figyelmüket arra, hogy a legtöbb esetben a légkondicionáló csak zárt ajtók és ablakok esetén működik, a szobakulcs vagy - kártya használatával. A több légteres szobák esetében gyakran nem minden légtérhez tartozik külön légkondicionáló. Megértésüket kérjük, hogy működés közben a légkondicionálók zajt adhatnak ki, erre irodánk nincs befolyással. 

Pótágyak:

A gyakorlat szerint a 3. személy a kétágyas szállodai szobákban pótágyon kerül elhelyezésre. Háromágyas szobát csak kevés szálloda kínál, ezeket minden esetben külön megjelöljük. Megértésüket kérjük, hogy a szállodák korlátozott számú pótággyal rendelkeznek, ezért néha megtörténhet, hogy gyermekkel érkező családok számára alkalmanként „king size” méretű ágyat biztosítanak, mely 3 fő elhelyezésére alkalmas. Ezekről minden esetben érdeklődjön irodánknál!

Programok és kölcsönzés:

A szállodák által szervezett különböző animációs- és sportprogramokon való részvétel nem kötelező és saját felelősségre történik. Ugyanez vonatkozik a különböző eszközök kölcsönzésére és használatára is. Ezért a balesetek elkerülése érdekében minden esetben részletesen ismerkedjenek meg az eszközökkel használat előtt, valamint a programok tartalmával. Az utasok által okozott károkért irodánk nem vállal felelősséget, a szállodák ilyen esetekben mindig a helyi előírásoknak megfelelően járnak el.

Kérjük, vegyék figyelme, hogy a szálloda által szervezett programok némelyike csak bizonyos létszám megléte esetén indul. Ezek a programok, ide értve a gyermek-animációt is. 

Rovarok:

Felhívjuk kedves utasaink figyelmét, hogy az eltérő klíma miatt sok országban gyakran találkozhatunk rovarokkal. Rovarok a szállodákban, éttermekben és a szobákban is előfordulhatnak. Ilyen esetben, kérjük, forduljanak segítségért a szálloda személyzetéhez vagy partnerünk képviselőjéhez.. Javasoljuk, hogy vigyenek magukkal szúnyogriasztó, illetve rovarok elleni készítményt.

Széfhasználat, elveszett tárgyak:

Kérjük, vigyázzon értékeire és irataira, ezeket nyugodtan helyezze el a szállodai széfben! Sem a szállodák, sem irodánk nem vállal felelősséget az elveszett tárgyakért. A széfek a szállodákban a recepción és egyes szobákban találhatók, alkalmanként térítés ellenében. Szükség esetén, új dokumentumok beszerzéséhez bátran kérjék partnereink helyi képviselőjének segítségét.

Szobák berendezése és a sporteszközök állapota:

A szállodai szobák berendezései, felszereltsége, valamint a bútorok és kiegészítők állaga, minősége és állapota változó lehet. Szeretnének utalni arra, hogy ezen eszközök a használat során veszíthetnek értékükből. Az eszközök és berendezési tárgyak cseréjére, új eszközök beszerzésére, a szállodák előírásában meghatározott időintervallumonként kerül sor. A berendezések és sporteszközök állapotáért, minőségéért irodánk nem vállal felelősséget.

Vízellátás, csapvíz fogyasztása:

Általában a mediterrán országokban csapvíz nem alkalmas ivásra! A víz összetétele és flórája lényegesen eltér a magyarországi csapvíztől, így javasoljuk utasainknak, hogy még fogmosáshoz is tisztított, palackozott vizet használjanak.

LEÍRÁSUNK TÁJÉKOZTATÓ JELLEGŰ, AZ AKTUÁLIS, FRISS INFORMÁCIÓKAT MINDIG KÉRJE IRODÁNKTÓL!

CÍVIS TOURS Utazási Iroda 

4024 Debrecen, Batthyány u.16. (az udvarban) 

Tel.: (52) 453-430, Mobil: (30) 812-87-80,

E-mail: civistours@civistours.hu, Web: www.civistours.hu

Alapítva: 1990.
MKEH: R-01197/1999

 

A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek! * A teljes weboldalra kiterjedően az esetleges feltöltési hibákért, elütésekért felelősséget nem vállalunk.

MKEH: R01197/1999